بازگرداندن کودکانی که بی سرپرست مانده اند:
در صورتیکه که بیمه شده به علت بیماری، فوت و یا انتقال به کشور متبوع، قادر به مراقبت از فرزند زیر ۱۵ سال خود نباشد، هزینه برگشت فرزند بیمه شده به ایران تحت نظارت یک فرد بزرگسال قابل پرداخت خواهد بود.
ارسال پیام ها و اطلاعات مراجع درمانی در مواقع اضطراری:
مسئولیت ارسال پیام های اضطراری بیمه شده در ارتباط با حوادث مشمول این بیمه نامه بر عهده بیمه گر بوده و به تقاضای بیمه شده، اطلاعات پایه درباره مراجع درمانی نظیر نام پزشکان، متخصصین، دندانپزشکان یا پیراپزشکان نزدیک به محل، نشانی بیمارستان ها، مراکز پزشکی، داروخانه ها و آمبولانس ها را به استثناء مراکز تشخیص پزشکی در اختیار بیمه شده قرار خواهد گرفت.
بازگشت اضطراری به کشور به دلیل فوت یکی از اعضای نزدیک خانواده:
در صورتی که بیمه شده به دلیل فوت ناگهانی یکی از اعضای نزدیک خانواده خود(تا بستگان درجه دوم) ناچار به توقف سفر گردد و چنانچه بیمه شده امکان بازگشت با وسیله شخصی خود و یا وسیله ای که برا ی سفر اجاره شده است نباشد، هزینه سفر او به کشور محل اقامت قابل پرداخت خواهد بود.
خدمات مربوط به تاخیر در ورود چمدان ها :
در صورتی که بار تحویل داده بیمه شده به خط هوایی در زمان ورود به کشور مقصد مسافر به وی تحویل داده نشود، هزینه های خرید لوازم و مواد بهداشتی ضروری تا سقف مندرج در بیمه نامه قابل پرداخت خواهد بود.
خدمات مربوط به تأخیر در پرواز هواپیما:
در صورتیکه وسیله نقلیه عمومی مورد استفاده بیمه گذار حداقل ۶ ساعت تأخیر داشته باشد، هزینه های اضافی تقبل شده به دلیل این تأخیر (از قبیل هزینه های حمل و نقل، اقامت در هتل و همچنین خوراک) تا سقف های مندرج در بیمه نامه را به وی جبران خواهد نمود.
نکات مهم :
بیمه نامه مسافرتی از تاریخ خروج بیمه شده از مرز های کشور ایران و فقط برای سفرهایی که مدت آنها بیشتر از ۹۲ روز (سه ماه) متوالی نباشد معتبر است، مگر این که مدت بیمه نامه خریداری شده کمتر از ۹۲ روز باشد. بیمه شده می تواند در مدت اعتبار بیمه نامه به دفعات به خارج از کشور ایران سفر نماید.
اعتبار این بیمه نامه از زمان خروج از کشور (ایران) آغاز می گردد.
در صورت پایان اعتبار بیمه نامه در طول سفر، تمدید آن مقدور نمی باشد.
در صورت عدم استفاده از بیمه نامه (به شرط عدم دریافت ویزا و ممهور نشدن ویزا به مهر خروج از تاریخ صدور بیمه نامه) تا ۶ ماه پس از تاریخ صدور می توانید صرفاً با مراجعه به واحد صادر کننده نسبت به فسخ آن اقدام نمائید. بدیهی است، آوردن اصل بیمه نامه و گذرنامه، در هنگام ابطال الزامی می باشد.
پرداخت خسارت و ارائه سرویس :
بلافاصله پس از وقوع حادثه و یا نیاز به خدمات کمک رسانی، حداکثر ظرف مدت ۱۶۸ ساعت ( ۷ روز) با شرکت کمک رسان و با شماره های مندرج بر روی بیمه نامه تماس گرفته، نام کامل خود، شماره بیمه نامه، تلفن و نشانی محل قابل تماس و شرح مختصری از مشکل پیش آمده را گزارش فرمائید.
در صورتی که قبلاً اقدام به استفاده از خدمات درمانی نموده اید، شرکت کمک رسان از جزئیات آن و محل ارائه خدمات مذکور را آگاه سازید.
شماره ها و آدرس الکترونیکی به منظور اعلام خسارت :
ایران ۸۹۴۳-۲۱-۹۸+
خاورمیانه ۵۴۸۳۵۶-(۴)-۹۶۱+